نیایش

خدایا:

مگذار که :

ایمانم به اسلام و عشقم به خاندان پیامبر ، مرا با کسبه دین ، یا حَمَله تعصب ، و عَمَله ارتجاع هم آواز کند .

که آزادی ام اسیر پسندِ عوام گردد .

که «دینم» در پس «وجهه دینی» ام دفن شود ، که عوام زدگی مرا مقلّد تقلید کنندگانم سازد .

که آن چه را «حق می دانم» به خاطر آن که «بد می دانند» کتمان کنم .

خدایا می دانم که اسلامِ پیامبرِ تو با « نه » آغاز شد و تشیع دوست تو نیز با « نه » آغاز شد .

مرا ای فرستنده محمد و ای دوستدار علی ! به« اسلام آری » و به « تشیع آری » کافر گردان .

« دکتر علی شریعتی »

 

نظرات 13 + ارسال نظر
امیر جمعه 11 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 23:00 http://hajjar.blogfa.com

سلام
در برابر حرفهای استاد باید سر تعظیم فرود آورد و برای شادی روحش دعا کنیم که براستی روحش شاد است.
بسیار زیبا بود.
منتظرم
یا علی

مصطفی جمعه 11 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 23:45

سلام
امان از عوام وحرفهای آنها
امیدوارم همه ما بتوانیم حق را بگوییم و در برابر آن همه چیز حتی جان را نثار کنیم(البته اول باید باطل را بشناسیم تا قدرت دفاع از حق را داشته باشیم)
موفق باشی.....

سیــد مهــــدی طـا هری شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 13:31 http://delnewesht.blogsky.com

سلام
منظور دکتر از این <اسلام نه >چیست؟

سلام
گفتن نه به همه چیز و آری به اسلام

خاطره یکشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 23:25 http://khaterehkh.blogsky.com

سلام
ببخشید دیر میام
البته چون پینگ میکنید هر دفعه میخونم

امیر چهارشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 08:16 http://hajjar.blogfa.com

رسول ملاقلی پور درگذشت

اکبر پنج‌شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 14:02 http://akdi.blogsky.com

سلام
متاسفانه کامنتی رو که شما خرداد ماه در وبلاگ من گذاشته بودید با حواس پرتی من مواجه شده بود و الان دیدم خیلی خوشحال شدم که یه نفر هست که داره درباره دکتر می نویسه .
فعلا تا بعد

مسعود خالقی پنج‌شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 10:46

ba ejaze ino va chand taye diga ro to blogam minivisam,mamnun az zogh va bolge ghashanget va .chon adam shayad hame harfye doctor ro nare donbalesh ta bekhone vali khob injori laaghal bash ashna mishe

لاوین صفا سه‌شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 14:41

ََمن عاشقه نیایش های دکتر هستم
خواهش میکنم از نیایشهای زیبای دکتر به انتخاب خودتان برای من میل کنید .باز هم متشکرم
وبلاگتون خیلی از بار معنوی بالایی برخودار است
دوستدار شما
لاوین صفا

احمد شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 10:41

سلام.من دانشجوی حقوق.در حال بررسی جملات ونیایش های بزرگان هستم.خلا صه هر جا جمله ی زیبا یی باشه من سر زدم.از گابریل مارکزوانیشتین؛تا جبران خلیل جبرا. وحالا شریعتی.منظو ر ازجمله ی اول وجمله ی اخررنفهمیدم.اگه می شه برام بیشتر توضیح بده.کسبه دین.حمله ی تعصب وعمله ی ارتجاع یعنی چه.باتشکر.

سمانه دهقانیزاده یکشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 15:05

سخنان و اشعار ومخصوصا نیایش های استاد بسیار زیبا و حتی بی نظیرند اگر برایتان امکان دارد چندتا از نیایشهای استاد را برایم ایمیل کنید .از شما به خاطر انتخاب های زیبایتان بسیار قدردانی میکنم

گمگشتگان تاریخ پنج‌شنبه 25 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 03:13 http://restemkela.blogfa.com

روی در خدا دل سرمایه دار عشق روح لبریز امید و سز پر از شور و دستهای پر از نیاز و پای در راه و امانت بر دوش و مقصد تا مرگ راست و اینک در خلوت خویش قصه ی درد و فاجعه ها و تشنگی ها و نیازها ...نیایش نیایش یک روح روح من.

گمگشتگان تاریخ پنج‌شنبه 25 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 03:15 http://restemkela.blogfa.com

باز می گردم؛رجعت!بهشتی را که ترک کردم باز می جویم دست هایم را از آن گناه نخستین،عصیان،
می شویم، همه ی غرفه های بهشت نخستینم را از خویشتن خویش فتح می کنم! طبیعت را، تاریخ را،
جامعه را و خویشتن را. در آنجا من و عشق و خدا دست در کار توطئه ای خواهیم شد تا جهان را از نو
طرح کنیم خلقت را بار دیگر آغاز کنیم. در این ازل دیگر خدا تنها نخواهد بود در این جهان من دیگر
غریب نخواهم ماند. این فلک را از میان بر می داریم. پرده ی غیب را بر می داریم ملکوت را به زمین
فرود می آوریم بهشتی که در آن درختان همه درخت ممنوع اند، جهانی که دست های هنرمند ما
معار آن است.




"هبوط"

رها دوشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:59

اخلاص
یکتایی در زیستن
یکتایی در بودن
یکتویی در عشق
دکتر شریعتی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد